~Mari Berdoa~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Allah!!..bukakanlah..pintu2 kebaikan.pintu2 keselamatan.pintu2 kesihatan.pintu2 nikmat.pintu2 keberkatan.pintu2 kekuatan.pintu2 cinta sejati.pintu2 kasih sayang.pintu2 rezeki.pintu2 ilmu.pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Thursday, August 14, 2008

Last Friends..

Assalamualaikum...ari ni last day aku pose..maka aku tlah berjaya menggantikan pose aku..huhuhu..memandangkan ari ni aku masih jugak x de keje nak wat..so aku amik keputusan supaya menyambung balik cite Last Friends(Japan) yg blom abes aku tgk..sebut tentang Last Friends nih..aku br bli dvd ni last wk..actually cite ni br gak release..dalam tahun 2008 ni jugakla..cite kisah 5 org..(bagi aku..6 actually[+ Oguri])..
Michiru asalnye tggl ngan mak die n bekerja sebagai hairdresser kat sebuah salon..tapi mak die ni slalu bwk lelaki tdo kat umh n Michiru ni jgk slalu kene buli kat tempat keje die..n Michiru ni jgk de boypren (Sousuke) yg bekerja ngan Child Welfare Division..bile Sousuke ajak die tggl sama2,Michiru pon stujula(itupun lepas mintak izin ngan mak die)..dlm mase yg same..Michiru jumpe balik ngan kwn sekolah die (Ruka)..Ruka ni tomboy..diorg ni mmg best fren la mase skolah dl..after 4 yrs br diorg jumpe blk..dlm diam2 Ruka ni sbnrnye suke kat Michiru..die nih pengkidla kirenye..tapi sume org x tau include family die..Ruka tggl ngan kwn die name Eri(pramugari) kat sebuah rumah yg dinamakan 'Sharehouse'..kebetulan Ruka terserempak dgn Takeru(kwn Eri)..itula 1st time Takeru jumpe ngan Ruka..bile Takeru pegi Sharehouse..die find out, tggl kat situ mmg happy..so, die request kat Ruka utk stay kat Sharehouse..dlm mase yg sama, Eri bwk kwn die(Oguri) tggl same..actually Oguri ni da kawen tp de problem ngan wife die..so, skang kat Sharehouse tu da de 4 org..
Berbalik kpd Michiru (watak utama)..1st day die pindah kat umh Sousuke, si Sousuke ni da mule menunjukkkan sikap sebenar die..terlalu mengongkong Michiru sampai sanggup blasah Michiru..(Si Sosouke ni mmg tak ske Michiru berkawan ngan Ruka coz die tau Ruka ni suke kat Michiru)..bile Ruka tau Michiru kene blasah,die jd sedih n marah..bile da kerap sgt kene blasah, Ruka n kwn2 yg len ajk Michiru tggl same2 ngan diorg kat Sharehouse..Actually setiap org dlm Sharehouse tu ade masalah/konflik tersendiri..Takeru cthnye, de kisah silam..Sume ingat die Gay..but actually die ni suke kat Ruka n da confess pn kat Ruka..tp apakan daya, Ruka ni x de feel langsung kat lelaki..walaupun aku mmgla sgt membenci 'Pengkid', tp dlm cite cam kesin lak tgk Ruka..bnyklg yg berlaku...nk tau selanjutnye korg kene tgkla..
Bagi aku, jalan crite ckp menarik sbb jalan crite die digarapkan dgn baik n teratur..walaupun jln idup watak2 dlm cite ni agak complicated, tp jln cite die x berbelit-belit ataupon dgn kate lain berbalik-balik kat situ jugak..(cam cite sinetron dr indon..huhu)..actually aku pon lom tau ape endingnye coz br tgk eps 8..cite ni de 11 eps sumenyer..so,conclusionnye, aku x regretla bli cite nih..aku kasik 5 stars!!!

No comments:

Post a Comment