~Mari Berdoa~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Allah!!..bukakanlah..pintu2 kebaikan.pintu2 keselamatan.pintu2 kesihatan.pintu2 nikmat.pintu2 keberkatan.pintu2 kekuatan.pintu2 cinta sejati.pintu2 kasih sayang.pintu2 rezeki.pintu2 ilmu.pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Saturday, September 12, 2009

Peserta Kursus Yang Sengal

Assalamualaikum...slamat pagi..salam ramadhan pada sume..
ari ni da msk minggu ke-4 bagi peserta kursus asas kepolisan(jpam & rela) yang mana berlangsung dlm bln ramadhan..ari ni gak merupakan mgg ke-2 aku ditugaskan utk memantau peserta2 kursus ni mkn..huhhhh..tugas ni betul2 menguji tahap kesabaran aku..

Walaupun skang bln ramadhan,.aktiviti makan jalan cam bese..maksud aku tuk non-muslim ler..yela..depa ni mane tahan berlapar..x kesahla tuh..diorg nak mkn kite bleh sediakan..yang menjadi masalah adalah..aku terpaksa memantau setiap kali waktu makan (sarapan-minum pg-lunch-mnm ptg)..masalah tu plak timbul bkn je disebabkan sikap non-muslim je yg segilintir nk kebas makanan org len,..tp jugk berpunca dari org2 muslim/melayu kite sendirik..perghhhh...tang ni aku menyirap la...

Korang tau x..dak2 melayu kite ni..aku x taula nk letak diorg kategori ape..dahle x pose,.pas tu sebuk2 lak Q sama2 ngan dak non-muslim nk amik makanan..sedangkan kami ni sediakan makanan ckp2 tuk non-muslim jer..korang da tau korg x nk pose sepanjang kursus ni,.bwkle mknn siap2 dr umah korg..pas tu..melantakla puas2 kat dorm..x yahle nk nyemak kan muka dikalangan org yg pose tuh..mane pegi PEGANGAN AGAMA korang???..aku malu dowhh kat org2 non-muslim..ape pandangan diorg terhadap kite...bengang gile....

Ade yg sanggup ckp diorg bukan org Melayu..ade plak yg cabut tag nama..ala..aku sound diorg.."kalo da muka mlayu tuh..mlayu la jugak...kalo nak sangat,.korg tukar le nama jadik kumar ke..mutusamy ke..ah long..ah angah ke.."aku arap diorg paham sindiran aku tuhh..aku ckp ngan diorg.."time aku ade,jgn araple korang nak makan minum kat dlm dwn nih..jejak kaki pn aku x kasik..kalo rs nak makan slipar aku..try arrr masuk..."..ade plak bisik2..."garang ooo akak nih.."..lantak arr..aku x kuase nk subahat ngan korg..aku lebih rela buang sume mknn tu dr kasik org muslim yg x pose mkn..

Ari ni pun masih sama..pagi2 buta da bg aku hangin..aku x taula bp bnyk baki pahala pose aku..yele..tgk kan diorg nih,dalam ati ni asyik duk maki diorg jerkk..aduiii..semak betul la..latihan x teruk langsung..santai je aku tgk..tp penat menagih airnye mengalah pekerja kontrak plak..x paham betul aku..yg lagi aku x paham..pegawai2/urusetia2 kursus yg majoritinye adalah polis x amik port langsung..mane pegi disiplin diorg???polis2 nih cam x de prasaan lak..

situasi 1(2 org anggota rela)
rela(pompuan bertudung litup ok..):bleh amik air nih???
aku:amikla kalo x malu..sambil senyum sinis jek..
rela(pompuan bertudung litup ok..):ala, x pe..(sambil trus amik air)
aku:kot ye pon x pose..cover2 r sket..x kan x tau malu kot...(aku da bengang gile)
rela(pompuan bertudung litup ok..):ala..bla..bla.bla..bla..(sambil jln,.ape ntah die bebel)..

situasi 2(masih lg anggota rela-jantan plak)
rela:kak,nk cwn
aku:x leh
rela:ala,.ramainye org..(sebuk amik gmbr..dak tu cb2 nk masuk)
aku:x pela..ko nk msk,mskla..nk mkn?nk minum?amikla..pas 2 leh aku amik gmbar ko,pas tu publish kat internet.."org mlayu yg x tau malu.."
rela:pas 2 nanti ade kuar paper org kene bunuh(akula tu)..kn tembak..
aku:biarla..aku x tkt pn..aku berjuang ke jln yg benar ape..(aku ckp sambil gelak-dak ni nk ugut aku ke??..peduli ape aku..)

Cesss..bedebah betul..budak ni mmg x reti bahse..last wk aku da halau kluar ms diorg tgh Q nk amik mknn..ade ke ptt???..ehhh..menyirap lg..aku ckp ngan mulut x jln..last2 aku tolak je diorg..mamat tu da bengang..
rela lg:ape ni halau org cam penjenayah lak..
aku:abes tu??..ko ingat ko ape???(dtg kursus polis..tp prangai cam penyangak..demm)..korg nk kuar skang or nk aku pggl org len...
rela lg:wwooo..die ugut kite..jom arr..
helloooo..walaupun aku kecik,..aku x takot ngan korang ler..gggrrrrrrrrr..nak aje aku bg flying kick kat bdk2 nih..

huhhhh..lepas ni aku x taula ape lg yg nak jadik..aku sendiri bkn baik sgt..tp aku rs bersalah gile kalo aku biarkan je dak2 mlayu ni mkn minum secara ..x ke subahat namanye tu..selain dr tu,secara x langsung diorg da timbulkan mslh bile mknn x ckp utk non-muslim..watnye mangkuk2 ayun ni report kat KSU lg..alamatnye kene pancung la unit kami..

fenin..fenin..

No comments:

Post a Comment