~Mari Berdoa~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Allah!!..bukakanlah..pintu2 kebaikan.pintu2 keselamatan.pintu2 kesihatan.pintu2 nikmat.pintu2 keberkatan.pintu2 kekuatan.pintu2 cinta sejati.pintu2 kasih sayang.pintu2 rezeki.pintu2 ilmu.pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Monday, October 5, 2009

sori..bkn niat aku jd hipokrit

Assalamualaikum w.b.t..
ermmm..dimana aku nak mulakn ye..

ok..kisahnye bermula 3 mggu yg lepas..aku didatangi seorg peserta kursus**skema nye ayat aku..**..die nk no.fon..demm..part ni aku kurang suke..then,.aku tanye nk wat pe??**soklan tu cam agk bodo je..**..die ckp..sj je..nk kwn2...sorila..x bleh..aku senyum je..die pujuk lg..aku wat x tau je..malas aku nk lyn..(bkn sbb prasan cantik or sombong..)..precaution jerk..(gilo apo nk bg no.fon..ntahnye die nk revenge..coz aku garang sgt time pantau diorg mkn..mampus aku..)

aku ngat die da give up..mgg berikutnye..die dtg lg..lg..lg..dan lg..lastly aku ckp..i kasi u last day u kat sini..(means..penutup kursus diorg)..lega..die setuju...

mgg berikutnye lg..sm gak..lahhh..aku ck ngan die..kan i da ckp..last day..die ckp..betul ni???..ok..i tgg...adusss..aku ngat die da lupe..aisey man..aku pandai2 je menabur janji..

lastly..smlm merupakan d day la..ahahaha..padan muke aku..aku mmg x leh lari mane..nk ckp x de fon..mmgla sgt penipu coz ari2 hp kat tangan aku..ok fine...aku kasik..

waahhh..biar btl mamat ni,die ckp(hey..aku btl2 suke kamu..aku harap kamu boleh fikir)..owhhh..aku lupe nk ckp..actually mamat ni india..non-muslim lak tu..aduyaiii...die straight foward ckp suke kat aku..nk jadik kan aku steady gf die..gilo apo??..penin otak den..ok..malas pikir dl..

time die nk balik..die panggil aku..aku tanye..nape??..die ckp..x de ape..cuma nk shake hand..skali tu die hulur tangan..wooooo..aku terkedu kejap..da le fuad ade x jauh dr aku..fuad da sengeh2..peserta kursus laen ade gak..(ohh..yg penting..tuhan nampak okeyy..)..aku ckp..sori..x boleh..why???..org laen shake hand ok je..i bkn hindu,i kristian..i tau jugak psl Allah...aiyoo yooo...aku da glabah siput..aku ckp..x bleh,.u bkn muhrim i..kalo i muslim???..kalo u muslim skalipun,i ttp x leh shake hand dgn u coz kt x de ikatan yg sah..mamat tu ttp x puas ati..aku tambah lg..unless..kite..kite..**aku jadik gagap siot..**..die sambung..kite kawen????...cpat2 aku jwb..yes!!kalo da kawen br bleh..
**padahal..aku bkn le sgt baik pn..aku penah salam ngan zamani (slam)..sepupu-sepapat lelaki aku..ade certain kwn lelaki..dato'hishamuddin br2 nih..sape lg ntah..aku da lupe..gile..aku hipokrit!!..)

Ape2 pn..dalam Islam..lelaki n pompuan bukan muhrim mmg le x leh bersentuhan..cuma umat2 yg ingkar (cam aku..) je..x reti bahasa..Ya Allah..ampunkanla dosa2 aku..aku akan cuba mempertingkatkan lagi tahap keimanan aku..

Cuma..aku skang rs serba-salah..coz bile b'ckp ngan mamat nih..kdg2 aku rs cam hipokrit..aku beritau die perkara2 yg dilarang dlm islam..sedangkan certain perkara tu aku sendiri pn ingkar...camne ye..aku jugak bimbang kalo2 tersalah ckp..

Ya Allah..sebetulnye..aku x mampu nk bimbing org sedangkan aku sendiri perlu bimbingan..perlu tingkatkan ilmu pengetahun..pening otak aku..adeiiii...

No comments:

Post a Comment