~Mari Berdoa~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Allah!!..bukakanlah..pintu2 kebaikan.pintu2 keselamatan.pintu2 kesihatan.pintu2 nikmat.pintu2 keberkatan.pintu2 kekuatan.pintu2 cinta sejati.pintu2 kasih sayang.pintu2 rezeki.pintu2 ilmu.pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Saturday, October 31, 2009

Maero Attack!!!

Salam..
Seperti mgg2 yg lalu..di hari Sabtu yg cukup dingin ni..(ujan dr mlm smlm lg)..aku still keje..
tetibe..pagi ni aku teringat nak google cite Maero Attack..korang ingat x cite tu??..
cite ni sangatla femes zaman kanak2 aku dl (time aku skolah rendah)..

Walaupun cite tu dimainkan pada sebelah petang..aku n geng2 yg laen x melepaskan peluang menonton rancangan tu..walaupun terpaksa mengintai melalui tingkap2 dirumah org..huhu..

Kalo dikebanyakan tempat, sebelah petangnye adalah sekolah agama..tapi di kampung aku, sesi petang aku panggil sekolah petang je..yang mana aktiviti kami adalah berupa kokurikulum atau pun kelas tambahan..

Ketika rancangan Maero Attack ni disiarkan,..aku n geng2 yg laen, sedang mengumpulkan wang dengan kata lain mencari dana/sumbangan untuk dipenuhkan..(kami diberikan satu kad yg mane digunakan utk mencatat jumlah dan juga nama penyumbang yang terdiri dr kalangan ahli keluarga/org2 kampung)..kalo dl2..sumbangan paling busuk pun 50 sen la..tu da kire banyak..tapi kami tidak meminta sumbangan semata-mata tau..biasanya kami akan membersihkan halaman rumah mereka untuk mendapatkan wang (cabut ruput, sampu sampah..etc)..orait takkk??..kecik2 da pandai carik duit..

Haaaa..sambil2 wat keje tu..sempat gak kami mengintai dlm umah mereka..nengok cite Maero Attack..kekadang siap mintak izin lg..**makcik,kami nak ngk cite maero attack dl blehh??**
Lepas tu..kami akan berebutkan watak2 dalam cite tu..masing2 sebuk nak main bola tampar..walhal kami hanyalah pelajar2 renek ketika tu..perasan je lebey..hahaha..

Selain cite Maero Attack..kami jugak addicted pada cite Kesatria Baja Hitam (hero die ensem), Gaban dan jugak Kickers..seronoknye zaman kanak2...

kat bwh ni de opening theme cite Maero Attack utk tatapan korang...







No comments:

Post a Comment