~Mari Berdoa~

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Ya Allah!!..bukakanlah..pintu2 kebaikan.pintu2 keselamatan.pintu2 kesihatan.pintu2 nikmat.pintu2 keberkatan.pintu2 kekuatan.pintu2 cinta sejati.pintu2 kasih sayang.pintu2 rezeki.pintu2 ilmu.pintu2 keampunan dan pintu2 syurga.

Ya Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang

Wednesday, November 26, 2008

"Kakak Kami.."

Aduhaii..bnyknye peristiwa ari nihh..cehhh..poyo jerkk..aku br je lepas pegi umh "kakak kami"..itu pun dalam keadaan terpaksa(x brape nk iklas la tuhh)..bdk nih msg aku..suruh pegi tgk beliau..td beliau telah menghantar msg nk g spital..so, bdk ni nak g anta kan..skali, da sampai depan umh..da pintu kunci..call pon x jwp..bdk nih panggil la aku..aku da le dlm kelas..satu hal lak nak menapak pegi umh beliau..turun naik tangga tuh..da le saket kaki nih..ujan plak tu..tadi mase aku singgah umh beliau..x de lak beliau cakap ape2..hangin betul aku ngan perangai beliau yg sukar dipahami nih...

Nak tak nak..aku terpaksala menapak jgk ke umh beliau..sampai2 umh beliau..aku ketuk2 pintu..x jwp..pintu dah sah2 la kunci..sib baikla member aku ade kunci umh die..skali lagi..aku kena menapak umh member aku yg berada blok bersebelahan umh beliau..huhhh..hanginnnn..tapi aku risau gak..kot2 beliau pengsan ke..ape ke..jadik malas la nk hangin lebih2..kesian pulak kat beliau..sesungguhnya beliau bnyk berjasa kepada aku..aku ingat ler..bkn x ingat..tapi aku x dapat nak tahan ngan prangai beliau tuhh..huhh..aku pun mengajak ros iaitu "adik"beliau jugak utk menemani aku..kot2 la kalo beliau pengsan, ade gak org yang bleh tolong aku..hmmm..

Bile aku masuk umh beliau..beliau sedang berbaring di tengah umh..same cam aku dtg mase anta siput sedut kat umh beliau tadi..aku kejutkan beliau 2,3 kali baru beliau angkat kpala..dalam kpala aku nih..asyik pikir tak baek jerk..aku membayangkan beliau sengaja buat x sedarkan diri..yela..ape taknye..beliau selalu bertindak begitu kepada kami semua selaku "adik2 " beliau..kami menjerit panggil beliau bagai nak rak..beliau bleh wat dekkk jerkk..pekak ke ape beliau nihh??..tu la pasal..aku agak sukar nak mempercayai tindak-tanduk beliau..tapi sume org da tau sikap beliau..memang begitu..cuma aku jerk kadang-kala bangang..terikut-ikut ngan perangai beliau..da tau perangai beliau begitu buat ape aku nak amik ati lagi..hishhh..itu menunjukkan tahap kesabaran aku sangatle tipis..temper je lebeh..huhuhuhu..tapi aku berharap agar Allah s.w.t dapat meningkatkan tahap kesabaran aku kelak...aaamiiiiiinn..

Owhhhh...lupe plak..ape jadik kat beliau????..beliau tanak pegi spital plak..cess..degil betull..nasib baik beliau adalah "kakak kami"..kalo beliau adalah adik aku..aku sekeh kpala beliau..huhuhu..dan..belaiu telah menyuruh kami (aku ngan ros)..balik umh jerk..pe2 halkarang beliau call...

1 comment: